Hårtips - Mina Hollywoodlockar

Jag får väldigt många frågor om hur jag fixar mitt hår. Eftersom jag tråkigt nog är väldigt dålig på att variera min frisyr (tycker det är onödigt att ändra på nåt jag gillar;) så skulle jag vilja påstå att jag är en expert på just det där med hollywood lockar, volym och hur man får lockarna att hålla en hel kväll.

Du behöver: En plattång, en supervarm locktång, en kam och ett grymt hårspray.
Jag använder mig av:

  • Plattången Gama Professional Ceramic
  • Locktången OBH Nordica Björn Axén 25 mm (högsta temperaturen)
  • Hårsprayet Proffs Super Strong & Romella InStyle Fix & Shine
  • Jag äter kosttillskottet Priorin för håret som fått mitt hår att växa 5(!!) cm på 2 månader!! Priorin finns att köpa på apoteket. Målet är att inte behöva extensions efter sommaren.

Jag låter alltid mitt hår självtorka eftersom det är mer skonsamt för håret. Jag gnuggar inte håret med handduken eftersom blöta hårstrån är väldigt ömtåliga.

  1. Jag börjar med att platta hela håret. Även fast mitt hår är spikrakt naturligt så blir alltid sidluggen och topparna snyggast om de är helt raka.
  2. Sedan tuperar jag håret. Jag börjar längst bak på huvet och sprayar varje slinga ordentligt både över och under med Proffs hårspray. Varje slinga är ungefär 10 bred. När HELA håret är tuperat ordentligt (detta är en rolig syn) så kan du försiktigt börja borsta ner det tills du inte ser några “tovor”: OBS! Använd en liten spegel för att titta i nacken!
  3. Sedan böjer jag ut det korta, uppklippta håret med plattången till “halva” lockar, och det längre lockar jag med locktång.
  4. Avslutar med att DRÄNKA hela håret med mitt favorithårspray Fix & Shine. Hade med mig 15 flaskor när jag flyttade till USA och de tog slut på 3 månader....

Vill ni att jag ska lägga upp steg för steg bilder får ni säga till! :)

LYCKA TILL!

Ikväll tänkte jag besvara en till utav de vanligaste frågorna jag får, nämligen: Turisttips i Hollywood! Och såklart en uppdatering om Dag 2 i PT utbildningen. Håll utkik ;)

Lite bilder på mitt hår:

Jag och fina Susanne på middag i Beverly Hills:


MIddag i Beverly HIlls:

Cocktailparty på Playboy Mansion:

Påväg till poolparty i Las Vegas:

På bröllop i Santa Monica:

En utekväll i Hollywood:

Jag och min kusin & andra halva:

Postat av: Linnéa - beyond fashion & Bahamas

sjukt fint hår Julia! kram

Svar: Åh, tack fina du!! <3
Julia in Hollywood

2013-04-16 @ 23:09:11
URL: http://joliechole.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: