Nyttiga och goda desserter eller FREDAGSMYS!

Har du svårt att komma på något nyttigt fredagsmys och tröttnat på gurkstavar med dipp? Jag har testat två jättegoda desserter från min nyinköpta kokbok "Muskelmat"(se det tidigare inlägget) som var sååå goda. 

Cheesecaken blev helt perfekt och smakade faktiskt som vanlig cheescake, SÅ GOD! Men mycket nyttigare :) Lätt att göra också. Så den rekommenderar jag starkt. 
 
Dark Ginon blev också jättegod men jag ändrade lite i receptet eftersom det inte är säsong för jordgubbar. Jag hade  bara i väldigt SÖTA, perfekt mogna frukter. När min mamma fyllde år bjöd vi på detta i sängen, det var perfekt! 
Dehär frukterna använde jag:
  • Mango
  • Banan
  • Kiwi
  • Nätmelon
  • Naturella Cashewnötter
  • 70% mörk choklad
  • En SÖT apelsin till keson
 
OBS! Se till att frukterna är perfekt mogna! Det gör väldigt mycket på smaken. 

Postat av: Linnéa

Den va verkligen JÄTTEGOD! himla bra kokbok! smakade ju minst lika gott som en onyttig! Bra alternativ när man har kalas!

Svar: ja visst gjorde den?! :D
Julia in Hollywood

2013-04-18 @ 17:08:02
URL: http://linneafridamarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: