Utbildning till Personlig Tränare - Första dagen avklarad!

Hej! Idag började min PT-utbildning och än så länge är jag INTE besviken :) Idag pratade vi om det som jag brinner för mest här i livet nämligen att nå sina drömmar, våga satsa på sin dröm och hur man kan uppnå den bara genom att tänka positivt och tänka att det faktiskt är möjligt. 

Om man bor i LA ett tag så blir man väldigt inspirerad att inte tveka på att satsa på sin dröm. I Sverige träffar man kanske som bäst på delägaren i ICA Kvantum. I LA kan man stå och prata om meningen med livet med killen som startade Rockstar och äger hela skiten. Det är såna möten som gör att man tänker “Kan han, som faktiskt är en helt vanlig kille, så kan jag.”

Idag jämförde läraren Sverige med USA. I Sverige blir man lätt hjärntvättad med "du kan inte, försök inte ens, du klarar inte det, sluta drömma, tänk realistiskt" till skillnad från USA, "Möjligheternas land" där man från födseln lär sig att ha "Jag KAN!"-attityden. T.o.m. uteliggarna i USA säger "En dag ska jag lyckas!" Där har vi mycket att se upp till :) 

 
Din största styrka är att kunna hantera dina svagheter. Om du inte använder alla dina styrkor maximalt så är det din svaghet. Gör en lista på dina styrkor och svagheter. Ta tag i dina svagheter och vänd dom så dom blir dina styrkor. Använder du dina styrkor MAXIMALT? Vi är födda att bli framgångsrika med de saker vi är bra på. 
 
En tankeställare:
Om du idag fick reda på att du hade en månad kvar att leva, skulle du då leva/göra precis samma som du gör idag? De flesta svarar tyvärr nej. Varför inte? Döden ska inte vara orsaken till att göra saker du vill göra idag. 
 
Party hemma hos Maria Montazami:

Postat av: Djäff

DU ÄR BARA SÅ BÄST!!

2013-04-15 @ 20:29:42

Postat av: Julia

haha tack min älskling!! min första kommentar woohooo :D

2013-04-15 @ 20:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: