Bästa rumpövningarna!

Effektivaste övningarna för rumpan! 

På 7 månader lyckades jag förändra min bakdel totalt. Så tränar jag min rumpa:

Mina bästa tips för en tight rumpa

• PRIORITERA RUMPAN! 
Går du efter ett träningsschema där du går igenom hela kroppen på en vecka? Försök få in 2 rumppass i veckan. 

• KONTAKT! 
Detta är SÅ viktigt. När du gör en rumpövning, fokusera på att det ska kännas i rumpan. Kontakten känner du bättre om du gör tempot "4/1". Tex om du gör knäböj, gör 4 sek ner och 1 sek upp. Långsamt ner och explosivt upp. Då kommer du garanterat få bättre kontakt. 

• KONDITIONSTRÄNING MED FOKUS RUMPA! 
Jag tränar alltid min konditionsträning på någon maskin som tar bra på rumpan samtidigt. Tex spinningcykel ståendes, trappmaskin eller crosstrainer där jag trampar ner med HÄLEN så det tar bra i rumpan. 

Här är mina favoritrumpövningar:
1.Knäböj(Squats) i olika former: 
- Vanliga squats:

- Täta squats:
- Sumo squats:

- Globet squats:

- Omvända squats i hacksquatmaskin:
2. Hip thrust:
3. Utfal:
Om du har problem med knäna, som jag haft, så föredrar jag den här utallsvarianten:

4. Ben upp på bänk (håll i hantlar):
5. Stela marklyft:
6. Cable kickbacks:
7. Hip abdultion - sitt längst ut på sitsen!:
Vill ni ha ett supereffektivt träningsprogram med extra mycket fokus på rumpan eller hjälp med kosten? Mejla mig på [email protected] för ett skräddarsytt kost och träningsprogram. 

Kommer vara superaktiv på bloggen när jag väl landat i Hollywood, men nu är det mycket annat att stå i innan avresan! Ni följer väl min instagram? Juliafranzen90 heter jag där. 

Ha en underbar torsdag!❤️😘

From fat.... To fit!😄💪


Postat av: Lovisa

Hejsan!

Mitt namn är Lovisa ovh jag är mitt i matchningsprocessen, då jag har planerat att åka som au pair till USA. Av en händelse stötte jag precis på din andra blogg och läste ett öångt inlägg där du beskrev allt så klockrent om hur gärna du ville till just LA som au pair. Jag befinner mig i PRECIS samma situation och hade varit mer än tacksam om du hörde av dig till mig så jag kunde få ställa kite frågor och kanske få lite pepp-talk. Min mail är [email protected] och jag hade blivit så himla tacksam om du hörde av dig.

Ha det så bra och tack på förhand.

Kram Lovisa

2014-09-11 @ 11:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: