From Hollywood to Bergen?!! Vad fan gör du i Bergen??

Som ni säkert förstått så bor jag för tillfället med min vän @linnmassinger i Norska paradiset Bergen. Jag och Linn lärde känna varandra i Hollywood där hon pluggade till makeup artist. Vår första "dejt" var på en fest hemma hos svenska hollywoodfrun Maria Montazami och efter det har vi hunnit med både yacht i St Tropez och massa sjuka kändisfester i Hollywoodhills. Och nu är vi i BERGEN?! Det var i oktober när Linn precis flyttat hem som vi plötsligt spontant bestämde oss för att flytta upp hit för att TRÄNA och JOBBA. Linns pappa bodde här och Bergen verkade vara perfekt till skillnad från partystaden Oslo eftersom vi ville BORT från alla frestelser. Vi båda fick jobb direkt, hon som bartender och jag som servitris. Jag hade först tänkt att söka jobb som personlig tränare, men eftersom jag ville satsa på min egen träning fram till tävlingen så bestämde jag mig för att lägga det yrket på hyllan några månader. Och det är jag glad att jag gjorde! För det är otroligt skönt att gå till ett jobb som inte har med träning att göra alls, när det är det enda man har i huvudet resten av dygnet!Vi åkte runt och letade gym som om det var värsta lägenhetsvisningarna, det var ju där vi skulle "bo" de kommande månaderna! Det allra sista gymmet vi besökte så sa det bara "KLICK"! Helt nytt, fräscht, stort, högt i tak och.... SPA! Dessutom kan man boka in "Spa surprise" som vilket pass som helst - helt gratis, men istället för gruppträning så är det spabehandlingar! HUR BRA?! Bergen har gett oss så mycket mer än bara en tightare kropp, det är så sjukt bra energier här uppe. Människorna är underbara och verkar så nöjda med livet. Det är så OBESKRIVLIGT vackert här med all grönska, de fina husen som ligger helt idylliskt i bergen och sjöar överallt. Ironiskt nog påminner det lite om Hollywoodhills i Bergenhills, med alla fina husen som ligger i bergen haha. Jag jobbar på en restaurang med helt UNDERBARA kollegor, skrattar konstant och längtar faktiskt till jobbet när jag inte är där. Framgång handlar inte om VAD du gör, utan hur om hur du mår. En person som går till ett medelklassjobb varje dag väldigt lycklig tycker jag är mer framgångsrik än en person som går till ett välbetalt jobb varje dag olycklig. Nu är ju detta Norge så jag tjänar ju inte dåligt heller hehe ;) Det är riktigt häftigt nu under dieten att se hur mycket man fakitkst klarar av att stå emot, speciellt när man jobbar på restaurang! Men har man väl bestämt sig är man kapabel till att stå emot vilka frestelser som helst! 

Är du sugen på att tävla i bikinifitness rekommenderar jag verkligen ett totalt miljöombyte. Jag har alla förutsättningar för att lyckas med diet och träning här uppe, och har lämnat alla frestelser hemma i Göteborg. Här har jag världens finaste gym med spa, en rumskamrat med samma hälsosamma mål, ett jobb som jag inte behöver jobba i hjäl mig på för att få ihop en bra inkomst, omringad av underbara peppande, stöttande, förstående människor och energigivande miljö. Jag stannar här till den 30 april då jag flyttar tillbaka till Göteborg en vecka innan tävlingen för att sedan flytta tillbaka till Hollywood den 24 juni.Vi bor i ett hus som ligger under en bro med utsikt över vattnet från alla fönster. Njuter varje dag, det är verkligen VARDAGSLYX! 

Min morgonutsikt när jag äter frukost:Utsikt från badrummet när jag fixar mig till jobbet:


Nedersta bilden är min morgoncardioutsikt varje morgon från spinningcykeln, översta bilden tagen från bron påväg hem från jobbet:

Mitt och Linns prinsessrum (nedersta bilden får Linn massage)

Morgonte i solen:
En av alla myskvällar:

Jag älskar Bergen. Jag älskar Hollywood också. Men kontraster i livet är det bästa. Lite av allt vill jag ha, variation. :)

Hoppas ni har en fantastisk vecka. Nu ska jag till gymmet för rygg/baksida axlar + 20 min HIIT! 

Puss! 

Postat av: sickan

du är så himla duktig, du inspirar mig varje dag. och kan tänka mig att du inspirerar en hel drös med människor. du är bara bäst. min Ragnar.. Jag ser fram imot ALLA våra resor vi ska göra härnäst. älskar dig.

2014-02-11 @ 13:18:12

Postat av: Hedvig

Hej! Jag har en liten fråga bara, har läst igenom hela din tid som au pair och undrar om din värdfamilj söker en ny au pair?
Jag är i matchningsprocessen nu med CC och tar studenten nu i juni! Du verkar ha haft det oförglömlig tid som au pair och jag önskar jag fick uppleva det också!!
maila mig gärna på : [email protected]
Ha de så bra!!

2014-02-27 @ 14:32:24

Postat av: Anki i Oslo

Riktigt porrbelysning du hade :P

2014-09-22 @ 15:24:58
URL: http://www.jobbainorge.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: