Lever, andas och sover TRÄNING

På söndag är min PT-utbildning klar. Det är sjukt vad mycket jag har lärt mig dehär veckorna. Jag trodde jag visste det mesta om hur kroppen fungerar och hur man ska träna rätt och effektivt. MEN vad lite jag visste! Efter att varje dag ha vaknat med en träningsvärk from hell, och ett huvud överfullt med ny kunskap åker jag på en välförtjänt semester till Spanien på söndag med familjen. Planen är att köra skiten ur dom med minst ett stenhårt pass varje dag. "Kul!" kanske ni tänker.. Tänk om! Min pass är inte roliga, de är BLOD,SVETT OCH TÅRAR. Men dom kommer tacka mig efteråt ;) 
 
Dagens tips! Ett fel många gör är att vila alldeles för mycket under träningspasset. Mesa inte med uppvärmningen, du behöver inte värma upp mer än 5 min men se till att vara RIKTIGT svettig efter de 5 minutrarna. Sträva sedan efter att hålla ett högt tempo under styrketräningen så att du hela tiden är "andfådd" - då förbränner du maximalt med fett och förbättrar samtidigt konditionen! Hopprep är perfekt att göra mellan övningarna:) Jobba effektivt och sträva efter att inte träna längre än en timme!

Nu ska jag skriva mitt examensarbete - ett träningspass för avancerad klient. Wish me good luck! Puss <3
 

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: