Så får du drömkroppen - Mina bästa tips!

Den vanligaste frågan jag får just nu är såklart "Hur ska jag göra för att gå ner i vikt?" 

Jag svarar alltid samma sak: 
"Vad är din svaghet i matväg? Vad är det du äter som du vet att du inte borde äta?" Alla kan svara på den frågan. "Mackor på kvällen, snabbmat, godis, chips, feta såser, för stora portioner osv." 
Börja med att SLUTA ÄTA DET DU VET ÄR DÅLIGT så kommer du direkt att RASA i vikt. Det garanterar jag.

Folk idag är väldigt pålästa (kanske FÖR pålästa) om vad man bör och inte bör äta för att hålla sig i form. Det går så långt att man glömmer det sunda förnuftet. Det finns bara EN hållbar kosthållning. Sanningen är, att det är så förbaskat enkelt och en så tråkig sanning så man försöker komma undan med mirakeldieter och annan skit. Men det finns tyvärr inga genvägar. 

Julias "mirakeldiet":
• Sluta äta det du vet att du inte borde äta.
• Ät 5-6 mindre mål om dagen: Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, (kvällsmat).
• Drick 3 liter vatten om dagen.
• Träna - så att du blir svettig - en gång om dagen. 2 vilodagar i veckan räcker - du vill ju se resultat fort, eller hur?

Vad ska då dehär 5 måltiderna innehålla?
Enkelt förklarat rekommenderar jag så "ren" mat som möjligt, mat UTAN innehållsförteckning. Jag äter mycket utav:

Bra fett:
-Avokado
-Mandlar/caschews
-Kokosolja

Kolhydrater:
-Banan
-Sötpotatis, ris
-Fiberhavregryn
-Riskakor osaltade

Proteinrik mat:
-Ägg (gulan=bra fett)
-Kyckling, renskav, lax(bra fett), torsk
-Kvarg

Övrigt:
-Äppelcidervinäger (några droppar i vattnet)
-Krossade linfrön i gröten 
-Broccoli/sparris/bladspenat
-Bär

Nu till det svårare
•Hur mycket ska jag äta utav allt? 
•Hur vet jag att jag får i mig tillräckligt med protein, kolhydrater, fett, näringsämnen och vitaminer? 
Ett alternativ är att gå på "känn", lyssna på kroppen när den är mätt, om den är pigg, håller sig frisk och om träningen ger resultat. Då får du antagligen i dig det du behöver. 
Det andra alternativet är att beställa ett skräddarsytt kostschema av en personlig tränare, som räknar ut EXAKT vad just DU behöver beroende på din ålder, längd, vikt och träningsnivå. Vill du ha hjälp med detta kan du mejla mig på: [email protected]. Jag kan även hjälpa dig med ett träningsprogram. 

Hoppas detta var till någon hjälp! :D

Håller just nu på att skriva listor inför LA. Så mycket roligt att se fram emot! Både min drömutbildning och att äntligen ha tid att starta youtubekanalen. Det kommer bli SÅ ROLIGT att spela in med en blandning av allt som jag älskar - träning, kost, LA-livet och möten med häftiga orginella människor som inte vet vad ordet "jantelag" betyder. 

Men det jag ser fram emot mest är att jag kommer ha så sjukt KUL! Livet är vackert - ta vara på det!💖

Puss på er! 




Postat av: Mimmi

Grym är du! Hur lång är du? :)

Svar: Tack! :D 180cm :)
Julia in Hollywood

2014-08-09 @ 18:54:43

Postat av: Eve

Vad imponerande! Vad tar du för att göra ett skräddarsytt kostschema? :)

Svar: Mejla mig på [email protected] för mer info!😄 hjälper dig gärna!
Julia in Hollywood

2014-08-12 @ 09:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

URL/Bloggadress:

Kommentar: